Zarządzanie zespołem zdalnym rozproszonym
Cena netto za os.:
1.100 zł
Regulamin1.100 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
OPIS:
- Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem rozproszonym,
- Nabycie wiedzy z zakresu podstawowych i zaawansowanych narzędzi do pracy z zespołami rozproszonymi,
- Przygotowanie uczestników do zarządzania zespołami pracującymi zdalnie,
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie adresowane jest szczególnie do menedżerów, którzy przygotowują się do pracy z zespołem rozproszonym lub pracują w ten sposób i chcą udoskonalić swoją pracę.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
- Nauczysz się efektywnie komunikować z pracownikami w systemie pracy zdalnej,
- Nauczysz się motywować pracowników do pracy, poprzez narzędzia do komunikacji online,
- Dostaniesz konkretne wskazówki w zakresie delegowania i rozliczania zadań, kontroli i motywowania pracowników,
- Nauczysz się dobierać styl zarządzania do konkretnego pracownika,
- Będziesz potrafił udzielić pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej,
- Będziesz potrafił rozpoznać i poradzić sobie z konfliktem w zespole rozproszonym,
- Dostaniesz listę narzędzi do zarządzania zespołem i komunikacji z nimi w pracy na odległość.
PROGRAM SZKOLENIA
1. PSYCHOLOGIA PRACY ZDALNEJ I W ZESPOLE ROZPROSZONYM:
- Etapy zmiany i przechodzenia na styl pracy zdalnej i w zespole rozproszonym,
- Znaczenie kontraktu w pracy zdalnej i w zespole rozproszonym,
- Radzenie sobie z rozpraszaczami w pracy zdalnej i w zespole rozproszonym.
2. WYZNACZANIE CELÓW I ZADAŃ W ZESPOŁACH ROZPROSZONYCH:
- Definicje kompetencji
- Rodzaje kompetencji do weryfikacji podczas sesji AC/DC
- Definiowanie kompetencji (słownik pojęć, wskaźniki, poziomy)
- Najczęstsze błędy w definiowaniu kompetencji
- Profil kompetencyjny – pożądany zestaw kompetencji na danym stanowisku
- Definiowanie luk kompetencyjnych oraz przerostów kompetencji.
3. STYL ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM ROZPROSZONYM:
- Przywództwo sytuacyjne wg Herseya i Blancharda
- Ustalanie dojrzałości pracownika i dobór odpowiednich narzędzi do zarządzania
4. DELEGOWANIE ZADAŃ W PRACY ZDALNEJ:
- Jak delegować zadania, by uniknąć nieporozumień?
- Elementy skutecznego delegowania zadań
- Delegowanie zadań a delegowanie uprawnień i odpowiedzialności
- Rozliczanie zadań w pracy zdalnej
- Kontrola a zaufanie
5. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW NA ODLEGŁOŚĆ:
- 8 głównych powodów, dla których pracownicy włączają się aktywnie w działanie wg. modelu Octalisys Framework®
- Budowanie zaangażowania w oparciu o różnorodne motywatory
- Identyfikacja motywatorów i dostosowanie działań do potrzeb organizacji
- Udzielanie informacji zwrotnych na odległość
6. KOMUNIKACJA Z ZESPOLE ROZPROSZONYM:
- Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna
- Narzędzia komunikacji synchronicznej (video konferencje, czaty, spotkania online, telefony itp.) oraz zalety i pułapki w tego typu komunikacji.
- Narzędzia komunikacji asynchronicznej (dokumenty online, pliki współdzielone, email, ) oraz zalety i pułapki w tego typu komunikacji.
- Dobre praktyki komunikacji w zespole rozproszonym
- Dobór narzędzi pod kątem realizacji celów.
- Angażowanie pracowników podczas komunikacji online.
- „Wirtualna kawa”, „Minutki” – aktywności ułatwiające pracę w rozproszonych zespołach
7. KONFLIKTY Z ZESPOLE:
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej z zespole rozproszonych
- Przezwyciężanie dysfunkcji pracy zespołowej
- Efektywność pracy zespołu podczas konfliktu
- Styl rozwiązywania konfliktów – test Thomasa Kilmana
8. PLAN DZIAŁAŃ WDROŻENIOWYCH:
- Ułożenie indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych