Wdrożenie Machine Learning (ML) i Sztucznej Inteligencji (AI)
OPIS:
Badania rynku pokazują, że 56% firm używa AI/ML przynajmniej w jednym obszarze. To znaczy, że jeden na dwóch Twoich konkurentów już korzysta z AI/ML do poprawy efektywności swojego biznesu (zwiększenie efektywności operacyjnej poprzez zwiększenie przychodów i zmniejszenie kosztów).
ROZWIĄZANIE:
Wdrożenie AI/ML jako kolejnego narzędzia do optymalizacji procesów. Nasze działania obejmują obszar ludzi, procesów oraz technologii. Pokazujemy jak identyfikować obszary biznesowe jako potencjał dla AI/ML, jak zarządzać procesem walidacji oraz jak wdrażać i dbać o wartość dodaną w dłuższym okresie.
Przykłady zastosowań w wybranych obszarach.
LOGISTYKA:
- Dokładniejsze planowanie zasobów logistycznych (transport, magazyn),
- Optymalizacja grafiku pracy, umożliwiając jak największą swobodę dla pracowników przy jednoczesnym realizowaniu celów biznesowych,
- Utrzymywanie kosztów na optymalnym poziomie poprzez efektywne zarządzanie zasobami zewnętrznymi,
- Zoptymalizowanie planów spedycyjnych, poprzez redukcję opóźnień i nadgodzin,
- Zwiększenie przepustowości łańcucha dostaw przy minimalizacji kosztów zapasów,
- Poprawienie efektywności zarządzania dostawami od dostawców.
PRODUKCJA:
- Analiza przyszłych zapotrzebowań,
- Szczegółowe wyliczenia ryzyk, kosztów oraz plany działań na potrzeby spotkań S&OP,
- Analiza potencjalnych przestojów w produkcji pod kątem awarii maszyn,
- Optymalizacja planów produkcyjnych w krótkim i średnim horyzoncie czasowym,
- Optymalne dodawanie nowych zleceń do harmonogramu.
SPRZEDAŻ:
- Analiza wartości i wolumenu sprzedaży w najbliższym okresie,
- Implementacja rekomendacji produktowych dla Klientów,
- Analiza efektywności planowanej promocji / kampanii reklamowej,
- Dobór kanału i wiadomości do każdego Klienta, tak by zmaksymalizować prawdopodobieństwo zakupu produktów/usług,
- Analiza działań wobec Klientów aby zoptymalizować retencję.
KORZYŚCI:
- Optymalizacja zapasów i prognoza sprzedaży,
- Planowanie i harmonogramowanie produkcji,
- Zintegrowane planowanie na poziomie operacyjnym i taktycznym,
- Zwiększenie efektywności i szybkości reakcji na dynamicznie zmieniający się rynek,
- Analityczny CRM,
- Optymalizacja działań wokół klienckich (np. promocje, churn, upsell, x-sell, windykacja).