Microsoft Dynamics AX Development – Programowanie X++

Stosujemy również rozwiązania kompleksowe:
Zakup i dostarczenie odpowiedniego oprogramowaniaInstalacja programu w środowisku pracySzkolenia personelu

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie. Elementy środowiska programistycznego Microsoft Dynamics AX 4.0:

  • Microsoft Dynamics AX 4.0 Object Server,
  • Drzewo aplikacjii (Application Object Tree),
  • Warstwy (Layers),
  • Plik etykiet (Label),
  • IntelliMorph – automatyczne generowanie raportów, formularzy i elementów Menu,
  • MorphX i język X++,
  • Bezpieczeństwo w systemie Microsoft Dynamics AX 4.0:
    • Klucze zabezpieczeń,
    • Klucze konfiguracyjne,
    • Klucze licencyjne.

2. Data Dictionary:

  • Application Object Tree,
  • Tabele,
  • Typy danych:
    • Proste,
    • Złożone.
    • Indeksy,
    • Relacje,
    • Enumeratory,
    • Widoki.

3. Interfejs użytkownika:

  • Projekty,
  • Formularze,
  • Menu Items w MorphX,
  • Klasy,
  • Makra,
  • Jobs,

4. Tworzenie raportów:

  • Wprowadzenie do tworzenia raportów,
  • Design Node:
  • AutoDesignSpec,
  • GeneratedDesign.
  • Sposób tworzenia, sekcje, przykłady,
  • DataSource:
    • dodawanie tabel, sortowanie, zakresy i grupowanie,
    • relacje między tabelami.
  • Metody dostępne na raporcie (sekcja Methods):
    • omówienie najważniejszych metod, m. in. init(), fetch(), dialog(), send(), executeSection(), pack(), unpack(),
    • omówienie tworzenia funkcji typu display,
    • dodawanie własnych metod i funkcjonalności do raportu (jako przykład – sposób zmiany języka w kodzie).
  • Uruchamianie raportu poprzez:
    • Menu Item,
    • Klasę (omówienie m. in. funkcji lastValueElementName(), odbierania argumentów przekazywanych do raportu).

5. Język X++:

  • Charakterystyka języka,
  • Narzędzia programistyczne:
    • Edytor kodu,
    • Kompilator X++,
    • Debugger X++.
  • Najlepsze praktyki:
    • Nazewnictwo,
    • Umiejscowienie kodu,
    • Komentarze.
  • Zmienne:
    • Deklaracja typów prostych, złożonych i tabel.
    • Operatory,
    • Instrukcje warunkowe,
    • Pętle,
    • Funkcje wbudowane (Built-in Function),
    • Narzędzia komunikacyjne.

6. Klasy i obiekty:

  • Klasy,
  • Definicje klas:
    • Dziedziczenie,
    • Obiekty klas,
  • Zasięg i parametry metod klas,
  • Typy metod.

7. Dostęp do bazy danych:

  • Pobieranie danych,
  • Operacje na danych,
  • Zapytania (Queries).

8. Formularze:

  • Architektura,
  • Źródła danych (Data Source),
  • Metody formularzy,
  • Typy formularzy.

9. Obsługa wyjątków:

  • Klauzula try… chatch,
  • Klauzula throw.

 

Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia