Rozwiązywanie konfliktów w zespole i w organizacji

Stosujemy również rozwiązania kompleksowe:
Zakup i dostarczenie odpowiedniego oprogramowaniaInstalacja programu w środowisku pracySzkolenia personelu

OPIS:

Chcemy być skuteczni i osiągać cele. Chcemy, aby praca szła gładko i… bezkonfliktowo. I choć teoretycznie wiemy, że „konflikt to naturalna rzecz” i że bywa pożyteczny, to wiemy też, że potrafi nieźle namieszać. Hamuje pracę, demotywuje ludzi, niszczy skuteczność zespołów i zabiera mnóstwo czasu.

Na szkoleniu pokażemy nie tylko jak poradzić sobie z konfliktem na gruncie przekonań, emocji i  zachowań. Nauczymy się też, w jaki sposób wykorzystać różnorodność w zespole, aby maksymalizować skuteczność zespołu i aby napięcie, które pojawia się między ludźmi było twórcze, a nie destruktywne.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Poszerzenie rozumienia konfliktu, jego źródeł i znaczenia, aby lepiej rozróżniać napięcie konstruktywne od destrukcyjnego,
  • Rozwinięcie inteligencji emocjonalnej, aby świadomie i dojrzale reagować w sytuacji konfliktu,
  • Przećwiczenie w praktyce scenariuszy decyzyjnych, aby w sytuacji konfliktu natychmiast wiedzieć jak zareagować, w sposób, który będzie służył deeskalacji i rozwiązaniu problemu,
  • Poznanie i przećwiczenie w praktyce różnych stylów reagowania, aby w sytuacji konfliktowej móc czerpać z wachlarza różnorodnych narzędzi i praktyk,
  • Poznanie strategii wspierania i wykorzystywania różnorodności, aby ich zespoły były wszechstronne, elastyczne i skuteczne.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Konflikt czyli co?

  • Skąd się biorą konflikty ?,
  • Czemu służą ?,
  • Czy to dobrze czy źle ?,
  • Jaki niosą koszt ?.

2. Konflikt i ja:

  • Moje przekonania, reakcje i strategie na konflikt,
  • W jakich sytuacjach to działa? W jakich nie ?,
  • Co mogę zrobić ze sobą, żeby mnie to nie zżerało ?,
  • Asertywnie czyli jak ?,
  • Emocje, potrzeby, oczekiwania – jak tym wszystkim zarządzić ?,
  • Ćwiczenie umiejętności interpersonalnych,
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.

3. Konflikt i zespół:

  • Przyczyna konfliktu,
  • Analiza transakcyjna,
  • Model FRIS.

4. Przebieg konfliktu:

  • Co deeskaluje, a co „dolewa oliwy do ognia”?,
  • Kiedy można jeszcze coś zrobić i co? A kiedy już nie ?,
  • Dobór tzw. warunków brzegowych do pracy z konfliktem (miejsce, czas, formy działania w zależności od fazy konfliktu, nastawienia i stylu działania osób oraz celu),
  • Scenariusze decyzyjne czyli system szybkiego reagowania, aby zawsze wiedzieć co robić i jak.

5. Style rozwiązywania konfliktu:

  • Model radykalnej szczerości,
  • Model NVC,
  • Model FUKO.

6. Konflikt i organizacja:

  • Jakie jest miejsce konfliktu w naszej kulturze organizacyjnej ?,
  • Jeśli nie konflikt to co ?,
  • System wczesnego ostrzegania,
  • W jaki sposób mądrze wykorzystać napięcie, które pojawia się między ludźmi było twórcze a nie destruktywne ?.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia