Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski
Cena netto za os.:
600 zł
Regulamin600 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
- 20/10 2023 - Online
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie dla logistyków, spedytorów i przewoźników.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Żegluga:
- przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
- wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
- agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
- żegluga nieregularna – umowy czarterowe, przewoźnicy, firmy brokerskie,
- żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.
2. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe i konwencjonalne:
- przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL),
- sprzęt kontenerowy,
- załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
- przewozy konwencjonalne.
3. Koszty transportu morskiego:
- koszty transportu w żegludze liniowej,
- stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, PSS, inne,
- koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne.
4. Konosament i inne dokumenty:
- wystawianie konosamentu i jak czytać konosament,
- rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament czysty i nieczysty (clean bill of lading) (foul, claused bill of lading), inne,
- rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
- prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia.
5. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
- awaria wspólna i poszczególna,
- ubezpieczenie CARGO,
- reklamacje do przewoźnika morskiego.
6. Warunki dostaw INCOTERMS@2020 w transporcie morskim:
- wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP,
- tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF,
- dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|