Warunki handlowe INCOTERMS 2020

Cena netto za os.:
700 zł
Regulamin

P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia

TERMINY SZKOLENIA

Najbliższe terminy

    PROGRAM SZKOLENIA:

    1. Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:

    • czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?,
    • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020,
    • co to jest „ryzyko” w dostawie,
    • co oznacza „termin dostawy”,
    • płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach),
    • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej,
    • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®,
    • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie),
    • reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych
      przepisów ?,
    • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami ?.

    2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.

    • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010 ?,
    • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających,
    • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny),
    • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded),
    • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF,
    • adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA,
    • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP,
    • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9).

    3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwwskazania

    • Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu

      • EXW Ex Works (… named place)

      • FCA Free Carrier (… named place)

      • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)

      • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)

      • DAP Delivered At Place (… named place of destination)

      • DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)

      • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)

    • Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć,
    • dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane,
    • ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika,
    • reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego,
    • Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …
      • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)

      • FOB Free On Board (… named port of shipment)

      • CFR Cost and Freight (… named port of destination)

      • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)

      • Inne?

    4. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®

    • np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie ?,
    • uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych,
    • dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
    • nadużywanie DDP,
    • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”,
    • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020.

    5. Zalecenie

    • kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne

     

    W CENIE ZAWIERAMY

    certificate Certyfikat

    ebook Materiały w wersji elektronicznej