Warunki handlowe INCOTERMS 2020
700 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:
- czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?,
- co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020,
- co to jest „ryzyko” w dostawie,
- co oznacza „termin dostawy”,
- płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach),
- obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej,
- możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®,
- reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie),
- reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych
przepisów ?, - czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami ?.
2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
- jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010 ?,
- rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających,
- nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny),
- zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded),
- zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF,
- adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA,
- sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP,
- włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9).
3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwwskazania
-
Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
-
EXW Ex Works (… named place)
-
FCA Free Carrier (… named place)
-
CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
-
CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
-
DAP Delivered At Place (… named place of destination)
-
DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
-
DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
-
- Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć,
- dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane,
- ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika,
- reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego,
- Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …
-
FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
-
FOB Free On Board (… named port of shipment)
-
CFR Cost and Freight (… named port of destination)
-
CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
-
Inne?
-
4. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
- np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie ?,
- uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych,
- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
- nadużywanie DDP,
- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”,
- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020.
5. Zalecenie
-
kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne