Warunki handlowe INCOTERMS 2020
600 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
- 09/10 2023 - Online
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:
- czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS® ?,
- co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020,
- co to jest „ryzyko” w dostawie,
- co oznacza „termin dostawy”,
- płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach),
- obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej,
- możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®,
- reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie),
- reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych
przepisów ?, - czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami ?.
2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
- jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010 ?,
- rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających,
- nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny),
- zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded),
- zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF,
- adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA,
- sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP,
- włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9).
3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwwskazania
Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu
EXW Ex Works (… named place)
FCA Free Carrier (… named place)
CPT Carriage PaidTo (… named place of destination)
CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination)
DAP Delivered At Place (… named place of destination)
DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination)
DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination)
- Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć,
- dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane,
- ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika,
- reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego,
- Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …
FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment)
FOB Free On Board (… named port of shipment)
CFR Cost and Freight (… named port of destination)
CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
Inne?
4. TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
- np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie ?,
- uzgodnienie warunków handlowych ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych,
- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
- nadużywanie DDP,
- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”,
- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020.
5. Zalecenie
kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne