Reklamacje i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych: krajowych i międzynarodowych
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
OPIS:
W jaki sposób składać reklamacje u przewoźnika i spedytora, jak sporządzić „protokół o stanie przesyłki” i czym się różni „złożenie zastrzeżeń do towaru” od „reklamacji”.
PROFIL UCZESTNIKA:
Doskonałe szkolenie dla logistyków, handlowców oraz osób korzystających z usług spedytora i przewoźnika.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Umowa spedycji:
- podstawy prawne umowy spedycji,
- zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie,
- odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie,
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru,
- składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie.
2. Ubezpieczenia:
- ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie,
- ubezpieczenie OC Przewoźnika,
- ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia,
- przykłady praktyczne.
3. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):
- nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia sie czasu pracy kierowców,
- podstawy prawne,
- „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo,
- przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji,
- list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna,
- obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy,
- jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu,
- jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru,
- protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów,
- składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony,
- formularze reklamacyjne.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|