Transport i spedycja krajowa i międzynarodowa

Cena netto za os.:
1.400 zł
Regulamin

P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia

TERMINY SZKOLENIA

Najbliższe terminy

    PROGRAM SZKOLENIA:

    1. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora:

    • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu,
    • zakres odpowiedzialności spedytora,
    • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji,
    • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem,
    • czego mają prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie,
    • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi ?,
    • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora.

    2. Co o ubezpieczeniu musisz wiedzieć jako przewoźnik i jako spedytor?

    • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek,
    • co przewoźnik o swoim ubezpieczeniu powinien wiedzieć a czego z reguły nie wie,
    • dlaczego pomimo opłacenia składki zakład ubezpieczeń odmawia wypłaty odszkodowania, najczęściej podawane przyczyny – jak temu zapobiec,
    • klauzula podwykonawcy,
    • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy,
    • zakres ubezpieczenia CARGO,
    • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę ?.

    3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR):

    • podstawy prawne,
    • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
    • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron),
    • kto jest obowiązany załadować i wyładować towar, kto mocuje towar na pojeździe (plandekach jest inaczej niż przy przewozie pojazdów),
    • kary dla załadowcy, nadawcy … za przekroczenie nacisku osi czy dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu,
    • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
    • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
    • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
    • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
    • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie transportu, ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika (obrona przed niesłusznie złożonymi reklamacjami),
    • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
    • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja (podstawy prawne),
    • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika (podstawy prawne).

    4. Dyskusja – pytania uczestników.

    W CENIE ZAWIERAMY

    certificate Certyfikat

    ebook Materiały w wersji elektronicznej