Warunki dostaw INCOTERMS 2010

Stosujemy również rozwiązania kompleksowe:
Zakup i dostarczenie odpowiedniego oprogramowaniaInstalacja programu w środowisku pracySzkolenia personelu

 

PROFIL UCZESTNIKA:

Szkolenie skierowane jest do handlowców i logistyków.

PROGRAM SZKOLENIA

1Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:

  • warunki zastosowania INCOTERMS 2010,
  • czym kierować się przy wyborze określonej formuły ?
  • inne formuły: RAFT, COMBITERMS.

2INCOTERMS 2010 a umowa spedycji i umowa przewozu:

  • dlaczego spedytor obowiązkowo powinien znać INCOTERMS 2010 ?,
  • „przełożenie” warunków dostaw na umowę spedycji i umowę przewozu.

3. Loco, franco, Ab Werk i inne :

  • jak to tłumaczyć.

4. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000:

  • Wszystkie rodzaje transportu:
  • EXW    EX WORKS,
  • FCA    FREE CARRIER,
  • CPT    CARRIAGE PAID TO,
  • DAT    DELIVERED AT TERMINAL,
  • DAP    DELIVERED AT PLACE,
  • DDP    DELIVERED DUTY PAID.
  • Tylko transport morski i wodny śródlądowy:
  • FAS    FREE ALONGSIDE SHIP,
  • FOB    FREE ON BOARD,
  • CFR    COST AND FREIGHT,
  • CIF    COST INSURANCE FREIGHT.
  • Krótkie omówienie specyfiki transportu morskiego: obowiązki sprzedającego, obowiązki kupującego, (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).

5. CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO:

  • jakie jest uzasadnienie ubezpieczenia CARGO gdy przewoźnik i spedytor są bardzo dobrze ubezpieczeni ?,
  • „rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C,
  • w jakich okolicznościach mimo ubezpieczenia ubezpieczony nie otrzymuje odszkodowania ?.

6. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:

  • brak informacji o wersji warunków dostaw,
  • warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
  • EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
  • nadużywanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
  • nieporozumienia z miejscem wykonywania dostawy CFR, CIF, CPT i CIP,
  • szukanie w warunkach dostaw tego czego tam nie ma np. warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.

7. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.

 

Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia