Warunki dostaw INCOTERMS 2010
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie skierowane jest do handlowców i logistyków.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:
- warunki zastosowania INCOTERMS 2010,
- czym kierować się przy wyborze określonej formuły ?
- inne formuły: RAFT, COMBITERMS.
2. INCOTERMS 2010 a umowa spedycji i umowa przewozu:
- dlaczego spedytor obowiązkowo powinien znać INCOTERMS 2010 ?,
- „przełożenie” warunków dostaw na umowę spedycji i umowę przewozu.
3. Loco, franco, Ab Werk i inne :
- jak to tłumaczyć.
4. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000:
- Wszystkie rodzaje transportu:
- EXW EX WORKS,
- FCA FREE CARRIER,
- CPT CARRIAGE PAID TO,
- DAT DELIVERED AT TERMINAL,
- DAP DELIVERED AT PLACE,
- DDP DELIVERED DUTY PAID.
- Tylko transport morski i wodny śródlądowy:
- FAS FREE ALONGSIDE SHIP,
- FOB FREE ON BOARD,
- CFR COST AND FREIGHT,
- CIF COST INSURANCE FREIGHT.
- Krótkie omówienie specyfiki transportu morskiego: obowiązki sprzedającego, obowiązki kupującego, (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).
5. CIF i CIP – ubezpieczenie CARGO:
- jakie jest uzasadnienie ubezpieczenia CARGO gdy przewoźnik i spedytor są bardzo dobrze ubezpieczeni ?,
- „rodzaje” CARGO – klauzule ładunkowe A, B i C,
- w jakich okolicznościach mimo ubezpieczenia ubezpieczony nie otrzymuje odszkodowania ?.
6. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:
- brak informacji o wersji warunków dostaw,
- warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
- EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
- nadużywanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
- nieporozumienia z miejscem wykonywania dostawy CFR, CIF, CPT i CIP,
- szukanie w warunkach dostaw tego czego tam nie ma np. warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.
7. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|