Konwencja CMR, ustawa Prawo przewozowe
Cena netto za os.:
550 zł
Regulamin550 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
- 04/12 2023 - Online
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora:
- czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu,
- zakres odpowiedzialności spedytora,
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji,
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem,
- czego mają prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie,
- czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi ?,
- instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora.
2. Co o ubezpieczeniu musisz wiedzieć jako przewoźnik i jako spedytor?
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek,
- co przewoźnik o swoim ubezpieczeniu powinien wiedzieć a czego z reguły nie wie,
- dlaczego pomimo opłacenia składki zakład ubezpieczeń odmawia wypłaty odszkodowania, najczęściej podawane przyczyny – jak temu zapobiec,
- klauzula podwykonawcy,
- można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”,
- zakres ubezpieczenia CARGO,
- czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę ?.
3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR):
- podstawy prawne,
- zakres odpowiedzialności przewoźnika,
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron),
- kto jest obowiązany załadować i wyładować towar, kto mocuje towar na pojeździe (plandekach jest inaczej niż przy przewozie pojazdów),
- kary dla załadowcy, nadawcy … za przekroczenie nacisku osi czy dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu,
- umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie transportu, ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika (obrona przed niesłusznie złożonymi reklamacjami),
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
- przykłady praktyczne,
- jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja (podstawy prawne),
- jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika (podstawy prawne).
4. Dyskusja – pytania.