Rozwiązywanie konfliktów w zespole i w organizacji
1.100 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
OPIS:
Chcemy być skuteczni i osiągać cele. Chcemy, aby praca szła gładko i… bezkonfliktowo. I choć teoretycznie wiemy, że „konflikt to naturalna rzecz” i że bywa pożyteczny, to wiemy też, że potrafi nieźle namieszać. Hamuje pracę, demotywuje ludzi, niszczy skuteczność zespołów i zabiera mnóstwo czasu.
Na szkoleniu pokażemy nie tylko jak poradzić sobie z konfliktem na gruncie przekonań, emocji i zachowań. Nauczymy się też, w jaki sposób wykorzystać różnorodność w zespole, aby maksymalizować skuteczność zespołu i aby napięcie, które pojawia się między ludźmi było twórcze, a nie destruktywne.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
- Poszerzenie rozumienia konfliktu, jego źródeł i znaczenia, aby lepiej rozróżniać napięcie konstruktywne od destrukcyjnego,
- Rozwinięcie inteligencji emocjonalnej, aby świadomie i dojrzale reagować w sytuacji konfliktu,
- Przećwiczenie w praktyce scenariuszy decyzyjnych, aby w sytuacji konfliktu natychmiast wiedzieć jak zareagować, w sposób, który będzie służył deeskalacji i rozwiązaniu problemu,
- Poznanie i przećwiczenie w praktyce różnych stylów reagowania, aby w sytuacji konfliktowej móc czerpać z wachlarza różnorodnych narzędzi i praktyk,
- Poznanie strategii wspierania i wykorzystywania różnorodności, aby ich zespoły były wszechstronne, elastyczne i skuteczne.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Konflikt czyli co?
- Skąd się biorą konflikty ?,
- Czemu służą ?,
- Czy to dobrze czy źle ?,
- Jaki niosą koszt ?.
2. Konflikt i ja:
- Moje przekonania, reakcje i strategie na konflikt,
- W jakich sytuacjach to działa? W jakich nie ?,
- Co mogę zrobić ze sobą, żeby mnie to nie zżerało ?,
- Asertywnie czyli jak ?,
- Emocje, potrzeby, oczekiwania – jak tym wszystkim zarządzić ?,
- Ćwiczenie umiejętności interpersonalnych,
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
3. Konflikt i zespół:
- Przyczyna konfliktu,
- Analiza transakcyjna,
- Model FRIS.
4. Przebieg konfliktu:
- Co deeskaluje, a co „dolewa oliwy do ognia”?,
- Kiedy można jeszcze coś zrobić i co? A kiedy już nie ?,
- Dobór tzw. warunków brzegowych do pracy z konfliktem (miejsce, czas, formy działania w zależności od fazy konfliktu, nastawienia i stylu działania osób oraz celu),
- Scenariusze decyzyjne czyli system szybkiego reagowania, aby zawsze wiedzieć co robić i jak.
5. Style rozwiązywania konfliktu:
- Model radykalnej szczerości,
- Model NVC,
- Model FUKO.
6. Konflikt i organizacja:
- Jakie jest miejsce konfliktu w naszej kulturze organizacyjnej ?,
- Jeśli nie konflikt to co ?,
- System wczesnego ostrzegania,
- W jaki sposób mądrze wykorzystać napięcie, które pojawia się między ludźmi było twórcze a nie destruktywne ?.
W CENIE ZAWIERAMY
W cenę szkolenia wliczone jest: