Rozwiązywanie konfliktów w zespole i w organizacji

Cena netto za os.:
1.100 zł
Regulamin

P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia

TERMINY SZKOLENIA

Najbliższe terminy

    OPIS:

    Chcemy być skuteczni i osiągać cele. Chcemy, aby praca szła gładko i… bezkonfliktowo. I choć teoretycznie wiemy, że „konflikt to naturalna rzecz” i że bywa pożyteczny, to wiemy też, że potrafi nieźle namieszać. Hamuje pracę, demotywuje ludzi, niszczy skuteczność zespołów i zabiera mnóstwo czasu.

    Na szkoleniu pokażemy nie tylko jak poradzić sobie z konfliktem na gruncie przekonań, emocji i  zachowań. Nauczymy się też, w jaki sposób wykorzystać różnorodność w zespole, aby maksymalizować skuteczność zespołu i aby napięcie, które pojawia się między ludźmi było twórcze, a nie destruktywne.

    KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

    • Poszerzenie rozumienia konfliktu, jego źródeł i znaczenia, aby lepiej rozróżniać napięcie konstruktywne od destrukcyjnego,
    • Rozwinięcie inteligencji emocjonalnej, aby świadomie i dojrzale reagować w sytuacji konfliktu,
    • Przećwiczenie w praktyce scenariuszy decyzyjnych, aby w sytuacji konfliktu natychmiast wiedzieć jak zareagować, w sposób, który będzie służył deeskalacji i rozwiązaniu problemu,
    • Poznanie i przećwiczenie w praktyce różnych stylów reagowania, aby w sytuacji konfliktowej móc czerpać z wachlarza różnorodnych narzędzi i praktyk,
    • Poznanie strategii wspierania i wykorzystywania różnorodności, aby ich zespoły były wszechstronne, elastyczne i skuteczne.

    PROGRAM SZKOLENIA:

    1. Konflikt czyli co?

    • Skąd się biorą konflikty ?,
    • Czemu służą ?,
    • Czy to dobrze czy źle ?,
    • Jaki niosą koszt ?.

    2. Konflikt i ja:

    • Moje przekonania, reakcje i strategie na konflikt,
    • W jakich sytuacjach to działa? W jakich nie ?,
    • Co mogę zrobić ze sobą, żeby mnie to nie zżerało ?,
    • Asertywnie czyli jak ?,
    • Emocje, potrzeby, oczekiwania – jak tym wszystkim zarządzić ?,
    • Ćwiczenie umiejętności interpersonalnych,
    • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.

    3. Konflikt i zespół:

    • Przyczyna konfliktu,
    • Analiza transakcyjna,
    • Model FRIS.

    4. Przebieg konfliktu:

    • Co deeskaluje, a co „dolewa oliwy do ognia”?,
    • Kiedy można jeszcze coś zrobić i co? A kiedy już nie ?,
    • Dobór tzw. warunków brzegowych do pracy z konfliktem (miejsce, czas, formy działania w zależności od fazy konfliktu, nastawienia i stylu działania osób oraz celu),
    • Scenariusze decyzyjne czyli system szybkiego reagowania, aby zawsze wiedzieć co robić i jak.

    5. Style rozwiązywania konfliktu:

    • Model radykalnej szczerości,
    • Model NVC,
    • Model FUKO.

    6. Konflikt i organizacja:

      • Jakie jest miejsce konfliktu w naszej kulturze organizacyjnej ?,
      • Jeśli nie konflikt to co ?,
      • System wczesnego ostrzegania,
      • W jaki sposób mądrze wykorzystać napięcie, które pojawia się między ludźmi było twórcze a nie destruktywne ?.

    W CENIE ZAWIERAMY

    W cenę szkolenia wliczone jest:

    certificate Certyfikat

    ebook Materiały w wersji elektronicznej