Skuteczna komunikacja w zespole

Szkolenie dostępne również w formie online, zapytaj o szczegóły.

OPIS:

Skuteczna komunikacja to coś więcej niż tylko umiejętność przekazywanie informacji w celu osiągania konkretnych celów we współpracy. Skuteczność w komunikacji opiera się o wiele czynników, które ją stymulują. Fundamentem jest świadomość, że najważniejszym narzędziem jest człowiek – jego postawa, umiejętności interpersonalna oraz przekonania wspierające bądź ograniczające na temat komunikowania się z innymi. Przyjmujemy, że każdy z nas ma dobre intencje. Jednak to nie zawsze wystarczy, aby rozmowa była skuteczna. Dlaczego? Ponieważ ocenianie, manipulacja, krytyka i agresja to stałe elementy komunikatu, którego często jesteśmy nieświadomi.

To szkolenie nauczy Uczestników, że nie trzeba krytykować, aby udzielić komuś konstruktywnej informacji zwrotnej. Że można wyrażać emocje, jednocześnie stanowczo wyrażając swoje potrzeby, bez sprawienia drugiej osobie przykrości lub poniżania jej. W końcu, że nieporozumienia można rozwiązywać bez agresji, a asertywność nie oznacza tylko umiejętność mówienia “nie”.

ADRESACI:

Szkolenie jest dedykowane osobom, które chcą komunikować się skuteczniej. Potrzebują wzmocnić umiejętność aktywnego słuchania oraz łatwiej wyrażać swoje oczekiwania względem przełożonych, współpracowników oraz klientów.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Nabycie wiedzy i narzędzi wspierających skuteczną komunikację,
  • Pogłębienie świadomości własnych przekonań wspierających bądź blokujących komunikację,
  • Nauka udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
  • Poznanie nowego podejścia do tematu emocji i zrozumienie ich znaczenia w komunikacji,
  • Wiedza z obszaru asertywności i postawy proaktywnej.

PROGRAM SZKOLENIA:

Moduł 1

  • Definicja skutecznej komunikacji,
  • Komunikacja w oparciu o podejście porozumienia bez przemocy wg Marshalla B. Rosenberga,
  • Istota pętli komunikacji. Zrozumienie potrzeb i procesu domknięcia komunikacji jako fundamentu skutecznej komunikacji.

Moduł 2

  • Omówienie barier komunikacyjnych wg Thomasa Gordona,
  • Pogłębienie świadomości barier stosowanych we własnej codziennej komunikacji,
  • Empatia jako narzędzie przełamywanie barier komunikacyjnych.

Moduł 3

  • Aktywne słuchanie,
  • Komunikat „ja”,
  • Udzielanie informacji zwrotnej wg modelu FUKO.

Moduł 4

  • Strefa wpływu,
  • Emocje w komunikacji,
  • Czym są emocje – nowe podejście. Nowa i stara mapa emocji.

Moduł 5

  • Postawa proaktywna a postawa reaktywna w komunikacji,
  • Asertywna postawa w komunikacji,
  • Poznanie praw asertywności wg Fensterheima oraz zastosowanie ich w codziennej pracy,
  • Ćwiczenia 5 stopniowej skali asertywności.