Rekrutacja w dziale IT

CEL SZKOLENIA:

Szkolenie rekrutacja w dziale IT przeznaczony dla specjalistów ds. rekrutacji i selekcji, menedżerów IT i HR oraz dla wszystkich innych osób biorących udział w procesie naboru kandydatów do działów IT i odpowiedzialnych za jego profesjonalny przebieg oraz efektywność.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Poznają specyfikę aktualnego rynku pracy i wymagania, jakie stawia on przed rekruterami.
  • Nabędą wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego naboru kandydatów do działów IT.
  • Poznają różne metody i źródła poszukiwania kandydatów.
  • Zapoznają się z efektywnymi narzędziami selekcji, zwiększającymi trafność wyborów.
  • Poznają możliwości wykorzystania testów wiedzy, umiejętności, kwestionariuszy predyspozycji zawodowych i innych praktycznych narzędzi stosowanych w praktyce rekrutacyjnej.

Ponadto, szkolenie będzie także doskonałą okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, stworzenia bazy dobrych praktyk i inspiracji w rekrutacji IT.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie:

  • Odrobina demografii – o czym powinien wiedzieć każdy rekruter,
  • 4 pokolenia na rynku pracy – wyzwania rekrutacyjne.

2. Przygotowanie do poszukiwań kandydatów:

  • Jak zbudować trafny Profil Rekrutacyjny Kandydata?,
  • Kluczowe umiejętności kandydata – Profil Kompetencyjny,
  • Istota pojęcia „kompetencje” i zastosowanie w praktyce rekrutacyjnej,
  • Czym są a czym nie są kompetencje? – wyróżniki kompetencji,
  • Składowe opisu kompetencji,
  • Jak stworzyć wskaźniki behawioralne i poziomy ich nasilenia?,
  • Macierz Selekcyjna i Skala Ocen – konstrukcja i zastosowanie.

3. Rekrutacja Kandydatów:

  • Źródła poszukiwania kandydatów i ocena ich efektywności,
  • Rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna?,
  • Czy ogłoszenia rekrutacyjne są jeszcze skuteczne?,
  • Gdzie szukać kandydatów z 4 pokoleń pracowników?,
  • Open House – kiedy warto stosować?,
  • Media społecznościowe i jak z nich efektywnie i etycznie korzystać?,
  • Viral Recruiting, E-recruiting, Gamifikacja, Scouting… – wymóg naszych czasów?,
  • Jak budować politykę systemów poleceń i re-recruitmentu?.

4. Selekcja Kandydatów:

  • Przegląd narzędzi selekcyjnych oraz ocena ich efektywności,
  • Diagnozowanie kompetencji za pomocą wywiadu behawioralnego,
  • Assessment Centre – czy rzeczywiście jest najtrafniejszą metodą selekcyjną?,
  • Testy wiedzy i umiejętności – rodzaje, przykłady rynkowe i interpretacja wyników,
  • Kwestionariusze osobowości i predyspozycji zawodowych – co dzięki nim i jak możemy zbadać?,
  • Testy kompetencyjne – konstrukcja i zastosowanie,
  • Symulacje, próbki pracy i analiza przypadku – praktyczne narzędzia diagnostyczne.

5. Wybór Kandydata:

  • Czy kandydat idealny to zawsze najlepszy kandydat? – kryteria wyboru kandydata,
  • Matryca Motywacyjna – jak sprawdzić dopasowanie kandydata do oferowanego stanowiska?,
  • Czy praca może uszczęśliwiać? – efektywność pracownika a jego naturalne predyspozycje.

 

Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia