MS Excel w dziale zakupów
690 zł
P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia
TERMINY SZKOLENIA
Najbliższe terminy
Zapraszamy również do składania zamówień na zakup oryginalnego oprogramowania: Office 365, Windows 10, Visio Online, Project Online, OneDrive for Business, Exchange Online, SharePoint Online, Skype for Business Online i wiele innych.
Ten temat realizujemy również w formie grupowego szkolenia zamkniętego ściśle dopasowanego do wymagań klienta |
---|
OPIS:
Dwudniowy kurs Excel w zakupach prowadzony jest metodą warsztatową z dużą ilością praktycznych ćwiczeń ściśle profilowanych pod potrzeby działów zakupów i zaopatrzenia. Pierwszego dnia realizujemy moduły przypominające i utrwalające podstawowe funkcje programu, by drugiego dnia płynnie przejść dla bardziej zaawansowanych zagadnień.
Szkolenie w zależności od grupy uczestników możemy przeprowadzić na wersji 2003, 2007, 2010, 2013 lub 2016.
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie w szczególności jest dedykowane osobą pracującym w działach zakupów i zaopatrzenia.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
Po szkoleniu każdy uczestnik będzie umiał:
- przygotować niezbędne kalkulacje
- tworzyć i posługiwać się tabelami przestawnymi
- tworzyć spójne i przejrzyste raporty, analizy i zestawienia
PROGRAM SZKOLENIA
1. Powtórzenie podstaw programu Excel:
- podstawowe operacje na komórkach i formatowanie,
- adresowanie względne i bezwzględne,
- wypełnianie serią danych,
- poprawne używanie formatowania – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty.
2. MS Excel w zakupach przy użyciu funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel:
- funkcje wyszukiwania i odwołań (wyszukaj.pionowo, wyszukaj poziomo),
- funkcje matematyczne (suma.jeżeli),
- funkcje logiczne (jeżeli, oraz, lub),
- funkcje tekstowe (lewy, prawy, fragment.tekstu),
- funkcje daty (dziś, dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg, dni.robocze, dzień.roboczy, data.różnica),
- tworzenie i wykorzystanie nazw w formułach,
- zagnieżdżanie funkcji.
3. Przygotowanie dokumentów dla działu zakupów:
- ocena ofert,
- ocena dostawców,
- budżet,
- kalendarz zadań i płatności,
- wzór faktury, zamówienia,
- RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o ofertę, RFQ – zapytanie o cenę.
4. Analiza danych za pomocą tabeli przestawnej:
- tworzenie tabeli przestawnej,
- formatowanie danych,
- pola i elementy obliczeniowe,
- grupowanie danych,
- wykresy przestawne.
5. Tworzenie formularzy i poprawność danych:
- ograniczenie wpisywania danych w określonym formacie,
- tworzenie list.
6. Ochrona arkusza i skoroszytu:
- ochrona arkusza i skoroszytu,
- udostępnianie części chronionego arkusza,
- ustawianie haseł dla różnych użytkowników,
- sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych,
- udostępnianie plików do pracy w sieci, wykorzystanie chmury.
7. Wykresy:
- prezentacja na wykresie niestandardowych danych za pomocą osi pomocniczej,
- wykresy mieszane,
- linie trendu,
- etykiety danych,
- elementy graficzne.
HARMONOGRAM
Dzień 1 | Dzień 2 | |
---|---|---|
Rejestracja | 9:45 – 10:00 | – |
Zajęcia | 10:00 – 11:00 | 9:00 – 11:00 |
Przerwa | 11:00 – 11:15 | 11:00 – 11:15 |
Zajęcia | 11:15 – 13:00 | 11:15 – 13:00 |
Obiad | 13:00 – 13:45 | 13:00 – 13:45 |
Zajęcia | 13:45 – 15:00 | 13:45 – 15:00 |
Przerwa | 15:00 – 15:10 | 15:00 – 15:10 |
Zajęcia | 15:10 – 17:00 | 15:10 – 16:00 |