Skuteczny lider

OPIS:

Celem szkolenia „Skuteczny Lider” jest rozwinięcie umiejętności zarządzania zespołem poprzez zdobycie wiedzy na temat efektywnego budowania autorytetu, skutecznej komunikacji, oraz zaangażowania zespołu. Uczestnicy poznają nowoczesne podejście do przywództwa, dowiedzą się, jak działać jako lider łączący współpracowników z przełożonymi oraz jak rozwijać umiejętności komunikacyjne, które są kluczowe w zarządzaniu zespołem. Szkolenie dostarcza narzędzi, które pomogą liderom skutecznie rozwiązywać problemy zespołowe i budować trwałe relacje oparte na zaufaniu.

ADRESACI:

Szkolenie „Skuteczny Lider” jest skierowane do:

  • Osób zarządzających zespołami, zarówno formalnie jak i nieformalnie,
  • Obecnych i przyszłych liderów, brygadzistów oraz mistrzów,
  • Wszystkich osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności przywódcze i poprawić efektywność zarządzania zespołem.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Uczestnicy dowiedzą się, jakie są kluczowe funkcje i odpowiedzialności lidera oraz jak działać jako skuteczny łącznik między współpracownikami a przełożonymi.
  • Uczestnicy poznają źródła autorytetu oraz nauczą się, jak budować autorytet w oparciu o zasady OZO (oczekiwania, zasady, oczekiwania).
  • Uczestnicy poznają zasady budowania zespołów, rozpoznawania dysfunkcji zespołowych oraz analizowania zachowań pożądanych i niepożądanych.
  • Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie komunikować się z zespołem, wydawać polecenia, dawać feedback oraz doceniać i motywować pracowników.
  • Szkolenie pomoże w zwiększeniu samoświadomości w zakresie własnego stylu zarządzania oraz umiejętności komunikacyjnych.

PROGRAM SZKOLENIA:

Moduł I: Wprowadzenie do roli lidera

  • Kim jest współczesny lider/menedżer ?,
  • Funkcje i odpowiedzialność lidera,
  • Obszar odpowiedzialności,
  • Lider jako łącznik – współpracownicy, lider, przełożony.

Moduł II: Budowanie autorytetu lidera/menedżera

  • Po co mi autorytet ?,
  • Źródła autorytetu,
  • OZO – omówienie zasad i oczekiwań (expose).

Moduł III: Budowanie zaangażowanych zespołów

  • Mój styl zarządzania,
  • Zespół – czyli kto? Cechy zespołu,
  • Dysfunkcje zespołowe,
  • Badanie Arystotelesa,
  • Zachowania pożądane i niepożądane w zespole.

Moduł IV: Skuteczna komunikacja w zespole

  • Zasady oraz korzyści skutecznej komunikacji,
  • Podstawowe techniki komunikacji na linii zwierzchnik-podwładny (wydawanie poleceń, sprawdzanie zrozumienia polecenia, określenie warunków realizacji oraz sposobu kontroli zadań),
  • Informacja zwrotna,
  • Docenianie i pochwały.

 

Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia