Skuteczna komunikacja w dziale IT
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie skuteczna komunikacja w dziale IT jest dedykowane pracownikom z działów IT, dzięki któremu zdobędą oni wiedzę i umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji z Klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Dzięki praktycznemu i warsztatowemu charakterowi szkolenia, jego Uczestnicy poznają najważniejsze zasady efektywnej komunikacji nastawionej na współpracę. Rozpoznają własny styl komunikacyjny i nauczą się, jak skutecznie komunikować się z osobami o innych stylach. Nauczą się również technik aktywnego słuchania, kontrolowania procesu komunikacji za pomocą odpowiednich pytań i posługiwania się metaprogramami ułatwiającymi porozumiewanie się. Poznają mechanizmy powstawania barier we współpracy i konfliktów interpersonalnych i nauczą się im zapobiegać. Dowiedzą się, jak ważną rolę w efektywnym komunikowaniu się pełni informacja zwrotna i nauczą się technik jej właściwego udzielania. Poznają także zasady asertywnej komunikacji i przećwiczą ją w praktyce.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Czym jest komunikacja?
- Czym tak naprawdę jest proces komunikacji?,
- Co powinieneś umieć? – komponenty sprawnej komunikacji,
- Autodiagnoza stylu komunikacyjnego uczestników,
2. Bariery w komunikacji:
- Co słyszysz, gdy inni do Ciebie mówią? – model komunikacji F.S. von Thune’a,
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – dlaczego spójność komunikatów jest ważna?,
- Bariery i błędy w komunikacji,
- Jak powstaje konflikt i jak można go uniknąć?.
3. Efektywna komunikacja nastawiona na współpracę:
- Ramy efektywnej komunikacji, czyli od problemu do rozwiązania,
- Jak słuchać aktywnie?,
- Jak kontrolować proces komunikacji za pomocą właściwych pytań?,
- Jakich pytań nie zadawać i dlaczego?,
- Jak unikać zniekształceń i rozbieżnych komunikatów?,
- Czy posługujesz się wyrażeniami „programującymi sukces”?,
- Jak komunikować problem czy niezadowolenie?,
- Jak dzięki znajomości metaprogramów innych ludzi sprawnie się komunikować i unikać konfliktów?.
4. Sztuka udzielania informacji zwrotnej:
- Informacja zwrotna sposobem budowania sprawnej komunikacji,
- Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom czy klientom i dalej dobrze z nimi współpracować?,
- Błędy w udzielaniu informacji zwrotnej i sposoby ich unikania,
- Technika FUKOZ i komunikat ‘JA’.
5. Cała prawda o asertywności:
- Czym jest asertywność i w jaki sposób ułatwia ona komunikację?,
- 5 kroków do asertywnej postawy,
- Asertywna komunikacja bez nieporozumień – jak skutecznie kontrolować rozmowę i bronić własnych granic?,
- Obrona przed nierealnymi żądaniami, szantażem, manipulacją i agresją.
6. Komunikacja a styl poznawczy:
- Dlaczego z niektórymi ludźmi jest nam ciężko się porozumieć – style poznawcze i komunikacyjne,
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego uczestników,
- Jak skutecznie komunikować się z osobami o różnych stylach komunikacyjnych i unikać konfliktów.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|