Programowanie w języku C++ dla średniozaawansowanych
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie skierowane jest do dla osób, które znają C++ w stopniu wystarczającym do pisania prostych programów. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą techniki projektowania i programowania obiektowego (dziedziczenie, polimorfizm, klasy abstrakcyjne) oraz programowania z wykorzystaniem szablonów. Szkolenie prowadzone jest w środowisku Dev-C++ pod Windows. Szkolenie może być prowadzone również w systemie Linux, z wykorzystaniem środowiska programistycznego.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
Po szkoleniu każdy uczestnik będzie umiał:
- Tworzyć średnio złożone programy
- Tworzył programy zorientowane obiektowo
- Tworzył programy z wykorzystaniem szablonów
- Wykorzystać biblioteki STL
- Wykorzystać podstawowe wzorce projektowe
- Pozna środowisko programistyczne w Windows/Linux
- Edytować pliki korzystając z edytora VI/VIM
WYMAGANIA DOT. UCZESTNIKA:
Od uczestnika wymagana jest znajomość języka obejmująca swobodne posługiwanie się instrukcjami warunkowymi, pętlami i funkcjami, przeciążanie operatorów, podstawowe techniki zarządzania pamięcią oraz umiejętność definiowania własnych klas i ich metod.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1
- Koncepcja programowania zorientowanego obiektowo, pojęcie klasy i obiektu
- Oddzielenie interfejsu od implementacji: pola publiczne i prywatne
- Dziedziczenie, pola chronione w klasach
- Listy inicjalizacyjne w konstruktorach
Dzień 2
- Przeciążanie operatorów
- Relacja przyjaźni
- Zarządzanie pamięcią: kopiowanie obiektów
- Polimorfizm, metody wirtualne i abstrakcyjne
- Zarządzanie pamięcią: destruktory wirtualne
Dzień 3
- Szablony jako mechanizm uogólniania kodu
- Szablony w funkcjach
- Szablony w klasach
- Specjalizacje szablonów
Dzień 4
- Standardowa biblioteka szablonów (STL)
- Wzorce projektowe: zabronienie kopiowania i singletony
- Wzorce projektowe: zwracanie referencji i łańcuchowanie metod
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|