Inteligencja emocjonalna Menadżera – jak zarządzać emocjami i relacjami w zespole
Szkolenie dostępne również w formie online, zapytaj o szczegóły. |
---|
OPIS:
Szkolenie zapoznaje uczestników z kluczowymi aspektami Inteligencji Emocjonalnej, kompetencji coraz bardziej cenionej w świecie biznesu, szczególnie ważnej dla osób współpracujących z ludźmi lub zarządzających zespołem.
Na szkoleniu uczestnicy nauczą się rozpoznawać i zarządzać swoimi emocjami oraz wpływać na emocje innych ludzi. Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach i pogłębią swoją samoświadomość. Dowiedzą się, jak motywować, wpływając na emocje otoczenia. Poznają zasady otwartej komunikacji i nauczą się, jak zapobiegać sytuacjom konfliktowym i zarządzać konfliktem.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
- Dowiedzą się jaki wpływ ma Inteligencja Emocjonalna na skuteczność w biznesie i jak mogą wykorzystać wiedzę o emocjach i motywacjach
- Nauczą się rozpoznawać i zarządzać swoimi emocjami oraz wpływać na emocje innych ludzi
- Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach, sprawdza się w sytuacjach potencjalnie konfliktowych oraz wypracują własne strategie na komunikowanie swoich potrzeb i emocji
- Przekonają się, że Inteligencję Emocjonalną można rozwijać
- Przećwiczą spostrzeganie bez ocen, oddzielanie faktów od wyobrażeń oraz przyjmowanie perspektywy innych ludzi
- Poznają zasady konstruktywnej komunikacji i dowiedzą się, co ją blokuje
- Przećwiczą empatyczne słuchanie i dowiedzą się, jak rozwijać empatię
- Nauczą się dopasowywać komunikację do typu osobowości oraz usuwać przeszkody na drodze do porozumienia i zapobiegania konfliktom
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzenie do inteligencji emocjonalnej:
- Wpływ Inteligencji Emocjonalnej na skuteczność w biznesie
- Kompetencje Inteligencji Emocjonalnej – typologie wg Golemana, Mayer’a, Salovey’a
- Autodiagnoza – kwestionariusz badający poziom Inteligencji Emocjonalnej i wytypowanie obszarów do rozwoju
- Podstawy treningu – analiza sposobów rozwijania Inteligencji Emocjonalnej
2. ABCD emocji – samoświadomość emocjonalna:
- Świat emocji – bogactwo, z którego mało korzystamy
- Czym są i jak powstają emocje?
- Mózg emocjonalny i mózg racjonalny – jeden mózg, dwa systemy
- Emocje i motywacja – koncepcje Gilberta i Yerkesa-Dodsona
- Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę i zaufanie
- Elementy treningu uważności
3. Zarządzanie emocjami – rozwijanie samokontroli:
- Strategie reakcji na emocje
- Model ABCD – zarządzanie emocjami przez pracę z myślami
- Racjonalne i nieracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o techniki RTZ
- Techniki szybkiej zmiany sposobu myślenia w trudnej sytuacji emocjonalnej
- Nawyki emocjonalne i myślowe – rola nawyków w zarządzaniu emocjami
4. Empatia – inteligencja emocjonalna w relacjach:
- Nie rób byle czego, już lepiej stój i patrz – czym jest i czym nie jest empatia
- Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
- Trening empatycznego słuchania
- Zasady otwartej komunikacji – co blokuje komunikację, stopery komunikacyjne
- Ćwiczenie spostrzegania bez ocen – oddzielanie faktów od wyobrażeń
5. Dobra komunikacja w zespole – narzędzia i strategie skutecznej komunikacji w zróżnicowanym zespole:
- Jak zrozumieć tych, których zrozumieć Ci jest najtrudniej
- Wpływ typu osobowości na sposób podejmowania decyzji, styl komunikacji i działanie w obliczu stresu i trudnych sytuacji
- 4 płaszczyzny słuchania – jak słuchać, żeby usłyszeć? Model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja własnego sposobu odbierania informacji
- Wpływ indywidualnej postawy, przekonań, uprzedzeń i stereotypów na komunikację
- Bank dobrych praktyk w komunikacji zespołowej\ Źródła powstawania konfliktów w organizacjach
- Źródła powstawania konfliktów w organizacjach