Inteligencja emocjonalna Menadżera – jak zarządzać emocjami i relacjami w zespole

Szkolenie dostępne również w formie online, zapytaj o szczegóły.

OPIS:

Szkolenie zapoznaje uczestników z kluczowymi aspektami Inteligencji Emocjonalnej, kompetencji coraz bardziej cenionej w świecie biznesu, szczególnie ważnej dla osób współpracujących z ludźmi lub zarządzających zespołem.

Na szkoleniu uczestnicy nauczą się rozpoznawać i zarządzać swoimi emocjami oraz wpływać na emocje innych ludzi.  Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach i pogłębią swoją samoświadomość. Dowiedzą się, jak motywować, wpływając na emocje otoczenia. Poznają zasady otwartej komunikacji i nauczą się, jak zapobiegać sytuacjom konfliktowym i zarządzać konfliktem.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Dowiedzą się jaki wpływ ma Inteligencja Emocjonalna na skuteczność w biznesie i jak mogą wykorzystać wiedzę o emocjach i motywacjach
  • Nauczą się rozpoznawać i zarządzać swoimi emocjami oraz wpływać na emocje innych ludzi
  • Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach, sprawdza się w sytuacjach potencjalnie konfliktowych oraz wypracują własne strategie na komunikowanie swoich potrzeb i emocji
  • Przekonają się, że Inteligencję Emocjonalną można rozwijać
  • Przećwiczą spostrzeganie bez ocen, oddzielanie faktów od wyobrażeń oraz przyjmowanie perspektywy innych ludzi
  • Poznają zasady konstruktywnej komunikacji i dowiedzą się, co ją blokuje
  • Przećwiczą empatyczne słuchanie i dowiedzą się, jak rozwijać empatię
  • Nauczą się dopasowywać komunikację do typu osobowości oraz usuwać przeszkody na drodze do porozumienia i zapobiegania konfliktom

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Wprowadzenie do inteligencji emocjonalnej:

  • Wpływ Inteligencji Emocjonalnej na skuteczność w biznesie
  • Kompetencje Inteligencji Emocjonalnej – typologie wg Golemana, Mayer’a, Salovey’a
  • Autodiagnoza – kwestionariusz badający poziom Inteligencji Emocjonalnej i wytypowanie obszarów do rozwoju
  • Podstawy treningu – analiza sposobów rozwijania Inteligencji Emocjonalnej

2. ABCD emocji – samoświadomość emocjonalna:

  • Świat emocji – bogactwo, z którego mało korzystamy
  • Czym są i jak powstają emocje?
  • Mózg emocjonalny i mózg racjonalny – jeden mózg, dwa systemy
  • Emocje i motywacja – koncepcje Gilberta i Yerkesa-Dodsona
  • Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę i zaufanie
  • Elementy treningu uważności

3. Zarządzanie emocjami – rozwijanie samokontroli:

  • Strategie reakcji na emocje
  • Model ABCD – zarządzanie emocjami przez pracę z myślami
  • Racjonalne i nieracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o techniki RTZ
  • Techniki szybkiej zmiany sposobu myślenia w trudnej sytuacji emocjonalnej
  • Nawyki emocjonalne i myślowe – rola nawyków w zarządzaniu emocjami

4. Empatia – inteligencja emocjonalna w relacjach:

  • Nie rób byle czego, już lepiej stój i patrz – czym jest i czym nie jest empatia
  • Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
  • Trening empatycznego słuchania
  • Zasady otwartej komunikacji – co blokuje komunikację, stopery komunikacyjne
  • Ćwiczenie spostrzegania bez ocen – oddzielanie faktów od wyobrażeń

5. Dobra komunikacja w zespole – narzędzia i strategie skutecznej komunikacji w zróżnicowanym zespole:

  • Jak zrozumieć tych, których zrozumieć Ci jest najtrudniej
  • Wpływ typu osobowości na sposób podejmowania decyzji, styl komunikacji i działanie w obliczu stresu i trudnych sytuacji
  • 4 płaszczyzny słuchania – jak słuchać, żeby usłyszeć? Model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja własnego sposobu odbierania informacji
  • Wpływ indywidualnej postawy, przekonań, uprzedzeń i stereotypów na komunikację
  • Bank dobrych praktyk w komunikacji zespołowej\ Źródła powstawania konfliktów w organizacjach
  • Źródła powstawania konfliktów w organizacjach