CorelDRAW – grafika wektorowa – podstawy
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących samodzielnie zajmować się grafiką wektorową, tworzeniem wizytówek, ulotek, plakatów czy katalogów. Warunkiem uczestnictwa w kursie jest ogólna znajomość obsługi komputera.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
Po szkoleniu każdy uczestnik będzie umiał:
- Poruszać się po interfejsie programu CorelDRAW
- Posługiwać się najbardziej potrzebnymi narzędziami programu
- Zaprojektować wizytówkę, prostą ulotkę, logotyp itp.
- Przygotować do druku zaprojektowaną grafikę
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzenie podstaw CorelDRAW
- Otwieranie plików
- Zapisywanie plików.
- Typy formatów graficznych w zależności od sposobu publikacji.
- Importowanie plików.
- Eksportowanie plików.
2. Ustawienia strony
- Rozmiar papieru.
- Orientacja strony.
3. Narzędzia służące do rysowania obiektów i krzywych
- Rysowanie obiektów: prostokąt, elipsa, wielokąt, gwiazda, spirala, papier kratkowany, strzałki, schematy blokowe, transparenty, kształty objaśnień itd.
- Rysowanie krzywych za pomocą narzędzi: rysunek odręczny, krzywa Beziera, środki artystyczne, pisak, łamana, krzywa z 3 punktów oraz narzędzia interakcyjny łącznik i wymiary.
4. Poruszanie się po stronie rysunku
- Nawigator.
- Szybki wybór powiększenia.
- Narzędzie lupa i dłoń.
- Narzędzie wskaźnik.
- Kadrowanie.
5. Praca z krzywymi
- Przekształcanie w krzywą.
- Zmiana kształtu krzywej za pomocą narzędzia kształt.
- Praca na węzłach.
- Różnice pomiędzy węzłem ostrym, gładkim i symetrycznym.
- Automatyczne zamykanie krzywej.
- Praca z narzędziami: nóż, gumka, pędzel rozmazujący, pędzel chropowaty, usuwanie segmentów wirtualnych.
6. Tekst
- Tekst ozdobny – edycja tekstu w Corelu.
- Tworzenie tekstu po ścieżce.
- Tekst ozdobny a tekst akapitowy.
- Tworzenie przepływu tekstu akapitowego.
7. Praca na obiektach
- Użycie narzędzi interakcyjnych: metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, obwiednia, głębia, przezroczystość.
- Narzędzie pipeta.
- Sposoby wypełnienia obiektów.
- Właściwości konturu.
- Wypełnienie interakcyjne i siatkowe.
- Kopiowanie, duplikowanie, klonowanie i wycinanie obiektów.
- Wyrównanie i rozkład obiektów względem siebie i strony.
- Kolejność i kształtowanie obiektów.
- Grupowanie i łącznie obiektów.
- Praca na warstwach.
- Style grafiki i tekstu.
8. Grafika rastrowa – mapy bitowe
- Rozdzielczość i rozmiar map bitowych.
- Połączenie grafiki wektorowej i rastrowej w oknie rysunku.
- Sposoby modyfikacji i obróbki map bitowych.
- Wykorzystanie nabytych umiejętności w samodzielnych projektach.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|