CorelDRAW – grafika wektorowa – podstawy

Stosujemy również rozwiązania kompleksowe:
Zakup i dostarczenie odpowiedniego oprogramowaniaInstalacja programu w środowisku pracySzkolenia personelu

PROFIL UCZESTNIKA:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących samodzielnie zajmować się grafiką wektorową, tworzeniem wizytówek, ulotek, plakatów czy katalogów. Warunkiem uczestnictwa w kursie jest ogólna znajomość obsługi komputera.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

Po szkoleniu każdy uczestnik będzie umiał:

  • Poruszać się po interfejsie programu CorelDRAW
  • Posługiwać się najbardziej potrzebnymi narzędziami programu
  • Zaprojektować wizytówkę, prostą ulotkę, logotyp itp.
  • Przygotować do druku zaprojektowaną grafikę

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Wprowadzenie podstaw CorelDRAW

  • Otwieranie plików
  • Zapisywanie plików.
  • Typy formatów graficznych w zależności od sposobu publikacji.
  • Importowanie plików.
  • Eksportowanie plików.

2. Ustawienia strony 

  • Rozmiar papieru.
  • Orientacja strony.

3. Narzędzia służące do rysowania obiektów i krzywych

  • Rysowanie obiektów: prostokąt, elipsa, wielokąt, gwiazda, spirala, papier kratkowany, strzałki, schematy blokowe, transparenty, kształty objaśnień itd.
  • Rysowanie krzywych za pomocą narzędzi: rysunek odręczny, krzywa Beziera, środki artystyczne, pisak, łamana, krzywa z 3 punktów oraz narzędzia interakcyjny łącznik i wymiary.

4. Poruszanie się po stronie rysunku

  • Nawigator.
  • Szybki wybór powiększenia.
  • Narzędzie lupa i dłoń.
  • Narzędzie wskaźnik.
  • Kadrowanie.

5. Praca z krzywymi

  • Przekształcanie w krzywą.
  • Zmiana kształtu krzywej za pomocą narzędzia kształt.
  • Praca na węzłach.
  • Różnice pomiędzy węzłem ostrym, gładkim i symetrycznym.
  • Automatyczne zamykanie krzywej.
  • Praca z narzędziami: nóż, gumka, pędzel rozmazujący, pędzel chropowaty, usuwanie segmentów wirtualnych.

6. Tekst

  • Tekst ozdobny – edycja tekstu w Corelu.
  • Tworzenie tekstu po ścieżce.
  • Tekst ozdobny a tekst akapitowy.
  • Tworzenie przepływu tekstu akapitowego.

7. Praca na obiektach

  • Użycie narzędzi interakcyjnych: metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, obwiednia, głębia, przezroczystość.
  • Narzędzie pipeta.
  • Sposoby wypełnienia obiektów.
  • Właściwości konturu.
  • Wypełnienie interakcyjne i siatkowe.
  • Kopiowanie, duplikowanie, klonowanie i wycinanie obiektów.
  • Wyrównanie i rozkład obiektów względem siebie i strony.
  • Kolejność i kształtowanie obiektów.
  • Grupowanie i łącznie obiektów.
  • Praca na warstwach.
  • Style grafiki i tekstu.

8. Grafika rastrowa – mapy bitowe

  • Rozdzielczość i rozmiar map bitowych.
  • Połączenie grafiki wektorowej i rastrowej w oknie rysunku.
  • Sposoby modyfikacji i obróbki map bitowych.
  • Wykorzystanie nabytych umiejętności w samodzielnych projektach.

 

Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia