Budowanie efektywnego zespołu IT z wykorzystaniem metodologii FRIS
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie budowanie efektywnego zespołu IT z wykorzystaniem metodologii FRIS, dedykowane jest kierownikom działów IT, poszukującym sprawdzonych rozwiązań, wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności w zakresie budowania efektywnego zespołu IT.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Dzięki praktycznemu i warsztatowemu charakterowi szkolenia, jego uczestnicy poznają najważniejsze zasady efektywnej komunikacji w zespole. Dowiedzą się, jak powstają bariery we współpracy i konflikty oraz nauczą się im zapobiegać. Poznają skuteczne metody motywowania pracowników i budowania ich zaangażowania w oparciu o zrozumienie indywidualnych potrzeb i predyspozycji każdego z członków zespołu. Nauczą się skutecznego delegowania zadań pracownikom i budowania w nich odpowiedzialności za ich wykonanie. Dowiedzą się także, jak ważną rolę w zarządzaniu i motywowaniu zespołu pełni informacja zwrotna i nauczą się technik jej właściwego udzielania. Ponadto, uczestnicy poznają – dzięki pracy z indywidualnymi raportami FRIS® – style myślenia i działania – swoje naturalne predyspozycje w zakresie komunikowania i stylu zarządzania, co zwiększy ich osobistą efektywność w obszarze zarządzania zespołem i ułatwi współpracę z osobami o innych stylach komunikacyjnych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Efektywna Komunikacja w Zespole:
- Czym tak naprawdę jest proces komunikacji?,
- Co powinieneś umieć? – filary spójnej komunikacji,
- Co słyszysz, gdy inni do Ciebie mówią? – model komunikacji F.S. von Thune’a,
- Naucz się słuchać innych i spraw, aby pracownicy Cię słuchali,
- Zadbaj o spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- Autodiagnoza stylu komunikacyjnego Uczestników wg. modelu FRIS®,
- Jak skutecznie porozumiewać się z pracownikami o różnych stylach komunikacyjnych?,
- Usprawnij komunikację z FRIS® – mapa efektywnej komunikacji w zespole.
2. Bariery we współpracy:
- Główne bariery w komunikacji zespołowej i jak im zapobiegać,
- Jak powstaje konflikt i jak można go uniknąć?,
- Jak unikać zniekształceń i rozbieżnych komunikatów?,
- Jak komunikować problem czy niezadowolenie?,
3. Delegowanie zadań Pracownikom:
- Dlaczego Pracownicy wykonując jeden rodzaj zadań są zaangażowani i skuteczni a unikają innych?,
- Jak przydzielać Pracownikom cele i obowiązki, aby „chciało im się chcieć”?,
- Jak skutecznie delegować zadania? – 4 kroki do powierzania odpowiedzialności Pracownikom.
4. Informacja zwrotna dla Pracownika:
- Informacja zwrotna sposobem budowania efektywnej komunikacji w zespole,
- Jak udzielać informacji zwrotnej Pracownikom, aby budować ich zaangażowanie?,
- Błędy w udzielaniu informacji zwrotnej i sposoby ich unikania,
- Technika FUKOZ i komunikat ‘JA’.
5. Motywowanie i Angażowanie Pracowników:
- Czym tak naprawdę jest motywacja i motywowanie?,
- Indywidualizacja motywatorów – czy znasz dobrze potrzeby swoich Pracowników?,
- Kotwice Scheina – co jest ważne dla Twoich ludzi?,
- Mapa zaangażowania i motywacji zespołu wg. modelu FRIS®,
- Co jeszcze mogę zrobić, aby zmotywować mój zespół? – przegląd narzędzi i możliwości.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|