Adobe Illustrator – grafika wektorowa 2D
Stosujemy również rozwiązania kompleksowe: | |||
---|---|---|---|
|
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie skierowane jest do osób pragnących poznać program Adobe Illustrator .
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
Po szkoleniu każdy uczestnik będzie umiał:
- Korzystać z zaawansowanych narzędzi programu,
- Wykonać projekt graficzny
PROGRAM SZKOLENIA
1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej
- tworzenie nowego dokumentu, obsługa przestrzeni roboczej programu, obsługa panelu Narzędzia, panel Sterowanie, zmienianie widoku ilustracji, zastosowanie poleceń z menu Widok, korzystanie z narzędzia Lupka, przewijanie dokumentu, obsługa wielu obszarów roboczych, zastosowanie miarek.
2. Zaznaczanie i wyrównywanie
- zaznaczanie obiektów, obsługa narzędzia Zaznaczanie, narzędzie Zaznaczanie bezpośrednie, zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia, zaznaczanie za pomocą narzędzia Różdżka, zaznaczanie podobnych obiektów, wyrównywanie obiektów, grupowanie obiektów, zastosowanie trybu izolacji, zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem, ukrywanie obiektów,
3. Tworzenie, przekształcanie i edycja kształtów obiektów
- tworzenie i edytowanie prostych kształtów, tryb Rysuj z tyłu, zmiana szerokości i wyrównania obrysów, edytowanie segmentów linii, łączenie ścieżek, zastosowanie narzędzia Szerokość, obsługa narzędzia Generator kształtów, obsługa efektów typu Odnajdywanie ścieżek, tryb Rysuj wewnątrz, edycja obiektów narysowanych wewnątrz, zastosowanie narzędzia Gumka, tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Obrys obrazu
4. Rysowanie przy użyciu pióra i ołówka
- rysowanie linii prostych, tworzenie linii krzywych, przekształcanie punktów gładkich w narożne, rysowanie zakrzywionej ścieżki, rysowanie krzywych zamkniętych, dodawanie strzałek, tworzenie linii, edytowanie krzywych, edycja punktów węzłowych.
5. Kolor i malowanie
- podstawowe informacje o kolorze, obsługa narzędzi do edytowania kolorów, tworzenie i zapisywanie niestandardowego koloru, edytowanie próbki, zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator, tworzenie i edytowanie grup kolorów, obsługa panelu Wzornik kolorów, obsługa panelu Kuler, korygowanie kolorów, zastosowanie gotowych wzorków, tworzenie nowych wzorku, stosowanie i edycja wzorków, zastosowanie funkcji Aktywne malowanie, tworzenie grupy aktywnego malowania.
6. Edycja i przetwarzanie tekstu
- tworzenie tekstu ozdobnego, tworzenie tekstu akapitowego, importowanie zwykłego pliku tekstowego, tworzenie wątków i łamów tekstu, formatowanie tekstu, zmiana właściwości akapitu, tworzenie i edycja stylu akapitowego, tworzenie i edycja stylu znakowego, deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni, oblewanie obiektu tekstem, umieszczanie tekstu na ścieżkach, zamiana tekstu na krzywe.
7. Pędzle
- zastosowanie pędzli kaligraficznych, rodzaje pędzli, zastosowani gotowych pędzli, tworzenie nowych pędzli, zastosowanie koloru wypełnienia podczas malowania pędzlami, metody zmian koloru pędzli, obsługa narzędzia Kropla, edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Gumka.
8. Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów graficznych
- obsługa narzędzia Wygląd, zmiana atrybutu wyglądu dla wybranej warstwy, tworzenie i zapisywanie stylu graficznego, zmiana atrybutów stylu graficznego, zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy, zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania tekstu, kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów graficznych.
9. Symbole
- tworzenie i obsługa symboli, edytowanie symboli, zastępowanie symboli, przerywanie połączenia z symbolem, zmiana opcji symboli, narzędzia do edytowania symboli, „Rozpylanie” kopii symbolu, nanoszenie symboli na ścianki obiektów 3D.
10. Eksportowanie
- weryfikowanie dokumentów, tworzenie plików PDF, podgląd rozbarwień, podgląd przeźroczystości, spłaszczanie przeźroczystości.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak: | |
---|---|
|