NOWOŚĆ! Praca grupowa w Microsoft 365 – OneDrive, Teams, SharePoint, Outlook, Planner

Cena netto za os.:
1.400 zł
Regulamin

P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia

TERMINY SZKOLENIA

Najbliższe terminy

  • 11 - 12/09 2025 - Online

Praca grupowa Microsoft 365 to szkolenie, które kompleksowo wprowadza uczestników w narzędzia Microsoft wspierające efektywną współpracę zespołową, planowanie zadań oraz organizację pracy w środowisku cyfrowym. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z funkcjonalnościami kluczowych aplikacji, takich jak OneDrive, Teams, SharePoint, Outlook i Planner, oraz nauczą się skutecznie korzystać z nich do komunikacji, udostępniania dokumentów, zarządzania kalendarzem i realizacji projektów.

W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się logować i poruszać po platformie Microsoft 365,

  • poznają sposoby pracy z plikami lokalnie i online przy użyciu OneDrive,

  • opanują funkcje Outlooka związane z pocztą, kontaktami, kalendarzem i zadaniami,

  • dowiedzą się, jak organizować spotkania i czaty w Microsoft Teams,

  • zbudują podstawowe kompetencje w pracy z dokumentami i listami w SharePoint,

  • nauczą się zarządzać zadaniami zespołu z wykorzystaniem Planner i integracji z innymi aplikacjami.

Szkolenie obejmuje również elementy współpracy wizualnej przy użyciu aplikacji Whiteboard.

Microsoft 365 – dostęp i podstawowe funkcje

1. Logowanie na stronę Microsoft 365

  • https:\\office.com lub www.office.com

2. Panel uruchamiania aplikacji

  • Menu z aplikacjami (9 kropek) – OneDrive, Teams, SharePoint, Outlook, Planner

3. Ustawienia

  • Ikona koła zębatego – opcje ustawień

4. Profil użytkownika

  • Ikona imienia i nazwiska

5. Problemy z logowaniem

  • Odświeżanie strony bez korzystania z pamięci podręcznej (Ctrl +F5; Ctrl + Shift +R)
  • Usuwanie historii przeglądania (pliki cookies) bez ruszania zapisanych haseł
  • Zamykanie i ponowne otwieranie przeglądarki internetowej
  • Zalecane przeglądarki w MS 365 to Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome…

OneDrive for Business (osobisty służbowy na komputerze użytkownika)

1. Dostęp z poziomu komputera lokalnego użytkownika

  • Eksplorator Windows
  • Ikona OneDrive w menu ikon na dolnym pasku ekranu monitora

2. Praca na plikach w usłudze OneDrive (komputer lokalny)

  • Dodawanie plików do OneDrive
  • Zapisywanie zmienionych plików – powinien być ustawiony Autozapis (sprawdzanie)
  • Otwieranie, edycja, usuwanie plików oraz ich przywracanie po skasowaniu
  • Przywracanie poprzednich wersji pliku
  • Udostępnianie plików oraz kontrola ich uprawnień

OneDrive for Business (osobisty służbowy online w przeglądarce internetowej)

1. Dostęp online z poziomu przeglądarki internetowej

  • Omówienie interfejsu

2. Praca na plikach w usłudze OneDrive (online w przeglądarce internetowej)

  • Dodawanie plików do OneDrive
  • Zapisywanie zmienionych plików – automatycznie po zamknięciu pliku
  • Otwieranie, edycja, usuwanie plików oraz ich przywracanie po skasowaniu
  • Przywracanie poprzednich wersji pliku
  • Udostępnianie plików i kontrola ich uprawnień

Outlook – efektywna komunikacja i organizacja

1. Efektywne korzystanie z aplikacji

  • Przypinanie aplikacji do sekcji START oraz PASKA ZADAŃ
  • Wyciszanie dźwięku dla nadchodzących powiadomień
  • Lista skrótów klawiszowych dla ułatwienia dostępu
  • Kontrola dodatków uruchamianych w Outlooku
  • Ulubione elementy

2. Poczta/Wiadomości

  • Sprawdzanie gramatyki i ortografii
  • Korzystanie z wbudowanego dyktafonu do pisania wiadomości
  • Zapisywanie wielu załączników
  • Wysyłanie plików o dużej wielkości
  • Opóźnianie wysyłania wiadomości
  • Korzystanie z Szybkich Części oraz z Szybkich Kroków
  • Przeciąganie wiadomości do Kalendarza/Kontaktów/Zadań
  • Radzenie sobie ze SPAMEM
  • Tworzenie szablonów wiadomości

3. Kontakty

  • Zmiana widoku, dodawanie i usuwanie kolumn danych
  • Tworzenie nowego kontaktu dla osoby z tej samej firmy
  • Dodawanie nowego folderu jako osobnej książki adresowej
  • Dodawanie nowej grupy kontaktów czyli zespołu osób (listy dystrybucyjnej)
  • Udostępnianie kontaktów w różnych formach

4. Kalendarz

  • Widok harmonogramów – kilka kalendarzy pokazywanych jednocześnie
  • Udostępnianie fragmentu lub całości kalendarza innym osobom
  • Ustawianie statusów, wydarzeń prywatnych i cyklicznych
  • Przypomnienia o spotkaniach i opcje odpowiedzi na nie
  • Asystent planowania i opcja autowyboru
  • Kilka kalendarzy w widoku nakładki
  • Skracanie spotkań
  • Opcje ustawień kalendarza – zmiany

5. Zadania

  • Dostosowywanie widoku listy zadań
  • Delegowanie zadań innym osobom

Teams – komunikacja, spotkania i współpraca na plikach

1. Pasek nawigacji oraz preferowane opcje ustawień

  • Profil użytkownika w Teams-ie i ustawianie statusu
  • Skróty klawiaturowe oraz dostępne komendy w polu wyszukiwania

2. Czat

  • Planowane wysyłanie wiadomości przy użyciu prawego klawisza myszy

3. Kalendarz

  • Umawianie spotkań szybkich z linkiem do spotkania
  • Organizowanie spotkań w sposób zaplanowany, asystent planowania, rezerwacja Sal

4. Spotkania online

  • Zapraszanie kolejnej osoby do spotkania z listy kontaktów
  • Zapraszanie kolejnej osoby podając numer telefonu (jeśli jest poza biurem)

5. Praca grupowa na plikach

  • Tworzenie katalogów/folderów oraz plików w zakładce pliki
  • Podpinanie katalogów/folderów oraz plików pod zespoły/kanały
  • Otwieranie plików z zakładki Pliki w Teamsie, na komputerze, online
  • Edycja plików, zapisywanie (jest automatyczne) oraz usuwanie plików
  • Udostępnianie plików dalej…

SharePoint – współdzielenie dokumentów i zarządzanie informacją

1. Wprowadzenie do obsługi aplikacji Microsoft SharePoint

  • Omówienie panelu aplikacji
  • Listy, Biblioteki, Witryny i ich struktura
  • Poruszanie się po aplikacji i publikowanie newsów

2. Listy

  • Tworzenie list niestandardowych
  • Integracja list z programem MS Outlook
  • Panele dyskusyjne

3. Biblioteki dokumentów

  • Tworzenie różnych rodzajów bibliotek (dodawanie, modyfikowanie i usuwanie plików)
  • Ustawianie opcji zapisu wersji pliku
  • Omówienie nadawania uprawnień do plików i katalogów

4. Prezentacja danych – dostosowywanie widoku okna

  • Sortowanie i filtrowanie
  • Ukrywanie kolumn i widok tabelaryczny
  • Grupowanie elementów oraz sumy

5. Korzystanie z narzędzi ułatwiających pracę

  • Ustawianie alertów w celu otrzymywania powiadomień o zmianach
  • Wystawianie wniosków do akceptacji przez przełożonych
  • Tworzenie ankiet

Planner – planowanie zadań i zarządzanie projektami

1. Omówienie aplikacji do codziennego zarządzania zadaniami

  • Prezentacja interfejsu użytkownika
  • Dodawanie i usuwanie członków zespołu
  • Przypisywanie zadań poszczególnym użytkownikom

2. Projekty

  • Tworzenie różnego rodzaju zadaniowych projektów
  • Rola kategorii w zarządzaniu projektami i zadaniami
  • Dobre praktyki stosowane podczas tworzenia projektów i zadań

3. Zadania

  • Dodawanie zadań do wykonania oraz ich edycja – ustawianie terminów
  • Efektywne korzystanie z notatek i list do zadań – wygodna komunikacja
  • Praca z plikami w formie załączników – dodatkowe dane

4. Integracja z innymi aplikacjami MS 365

  • Wykorzystywanie Plannera w aplikacji Teams
  • Przypisywanie zadań w Outlooku
  • Współpraca ze środowiskiem SharePoint-a

5. Praca grupowa

  • Prezentowanie zadań – różne ustawienia widoków
  • Filtrowanie zadań – szybki dostęp do wybranych zadań
  • Zadania grupowe – monitorowanie postępów realizacji zadań w grupie osób

Whiteboard – współpraca wizualna podczas spotkań

1. Dodatkowo omówienie zasad korzystania z aplikacji „Tablica Spotkań” znanej jako Whiteboard przydatnej do pracy podczas spotkań grupowych na Teamsie.

W CENIE ZAWIERAMY

W cenę szkolenia wliczone jest:

certificate Certyfikat

ebook Materiały w wersji elektronicznej