Efektywne prowadzenie spotkań w świecie online

Teraz nie pora myśleć o tym, czego ci brak. Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.” 

Ernest Hemingway

CEL SZKOLENIA:

Przygotowanie uczestników do efektywnego organizowania i przeprowadzania spotkań online

Obecna sytuacja wymogła na nas, aby dotychczasowe aktywności zawodowe przenieść do wirtualnego świata. Nie oznacza to jednak, że zmieniła się specyfika pracy. W dalszym ciągu ilość czasu spędzonego na spotkaniach stanowi istotną część dnia pracy. Często jednak są one produktywne a ich uczestnicy mają poczucie źle wykorzystanego czasu. Obecnie dodatkową trudnością jest nieznajomość narzędzi i metod pracy online, co potęguje frustrację uczestników, znacznie wpływając na wymierne efekty tych spotkań.

Dzięki temu szkoleniu wszyscy prowadzący spotkania poznają metody prowadzenia spotkań w świecie online oraz zyskają umiejętności koniecznie do odpowiedniego przygotowania się i prowadzenia konkretnych, dynamicznych i skutecznych spotkań.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie:

  • Platform do prowadzenia spotkań online takich jak Google Meet, Click Meeting, Zoom, MS Teams,
  • Wykorzystania interaktywnych narzędzi do prowadzenia prezentacji online,
  • Metod rozwiązywania technicznych problemów wynikających z przerwanych połączeń sieciowych, blokad programów oraz innych wirtualnych przeszkód w płynnym prowadzeniu spotkania online,
  • Właściwego przygotowania prowadzącego i zaproszonych uczestników spotkań online,
  • Doskonalenia umiejętności podsumowywania spotkania i monitorowania jego efektów,
  • Zarządzania stresem związanym z prowadzeniem spotkań online w tym zwiększenie sprawności w przyjaznym reagowaniu na trudne reakcje uczestników

PROGRAM:

1. MODUŁ Przygotowanie do spotkania online

  • Specyfika różnego rodzaju spotkań: informacyjne, operacyjne, ewaluacyjne, negocjacyjne, integracyjne, celebracyjne etc.,
  • Planowanie spotkania: cel, zakres, ustalenie termin,
  • Komunikacja planu spotkania: forma i sposób powiadomienia o spotkaniu,
  • Przygotowanie do spotkania: organizatora oraz uczestników.

2. MODUŁ Przegląd platform do prowadzenia spotkań online

  • Poznanie narzędzi np.: Google Meet, Click Meeting, Zoom*,
  • Praca z prezentacją,
  • Współdzielenie pulpitu, wykorzystywanie białej tablicy,
  • Współdzielenie dokumentów,
  • System ankiet,
  • *Podczas badania potrzeb szkolenia Klient określa wybór platformy spotkań online, które ma zostać wdrożone w organizacji i będzie przedmiotem szkolenia.

3. MODUŁ Przeprowadzenie spotkania online

  • Ustalenie kontraktu spotkania. Wyznaczenie ról i odpowiedzialności,
  • Zasady skutecznego  realizowania poszczególnych punktów porządku spotkania – zarządzanie czasem,
  • Budowanie atmosfery współpracy i zaangażowania uczestników,
  • Sposoby aktywizowania uczestników spotkania. Trudne sytuacje,
  • Zakończenie spotkania: podsumowanie spotkania, wnioski, decyzje, plan działań po spotkaniu.

Forma pracy:

  • Aktywizujące ankiety online dla uczestników przed i pod szkoleniu,
  • Mini wykłady,
  • Moderowana dyskusja,
  • Interaktywna praca w grupach