Asertywna obsługa trudnego Klienta

Cena netto za os.:
1.400 zł
Regulamin

P - potwierdzone do realizacji (uzbierana minimalna grupa)
N - nowy termin szkolenia

TERMINY SZKOLENIA

Najbliższe terminy

  • 13 - 14/05 2024 - Online

OPIS:

Szkolenie pozwoli zwiększyć asertywność i pewność siebie w kontaktach z klientami oraz skutecznie radzić sobie w trudnych i stresujących sytuacjach w trakcie obsługi. Warsztat pozwoli również na podniesienie umiejętności wyrażania empatycznych komunikatów oraz zachowań asertywnych w relacjach z klientem. Szkolenie złożone jest z dwóch części. Pierwsza część to budowanie wewnętrznej asertywności w oparciu o mocne strony, wzmacnianie umiejętności działania pomimo trudności, odporności na stres oraz radzenie sobie z przeszkadzającymi emocjami. W drugiej kładziemy nacisk na umiejętność budowania profesjonalnych relacji z klientami oraz asertywnego wyrażania się w sytuacjach nacisku i stresu w sytuacjach zawodowych. Uczestnicy otrzymają konkretne narzędzia i wskazówki, które umożliwią im podniesienie jakości i profesjonalizmu w obsłudze klientów.

PROFIL UCZESTNIKA:

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy mają kontakt z klientem roszczeniowym, wymagającymi konfrontacyjnym i chcą lepiej sobie radzić ze stresem oraz zachować większą stanowczość i asertywność.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Uczestnicy zdobędą kompetencję radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w kontakcie z wymagającym klientem
  • Uczestnicy otrzymają konkretne narzędzia i wskazówki, które umożliwią im podniesienie jakości i profesjonalizmu w obsłudze klientów
  • Warsztat wspomaga rozwój zachowań asertywnych i wzmacnia asertywną postawę
  • Po szkoleniu uczestnicy wzmocnią umiejętność samokontroli i radzenia sobie z emocjami w warunkach trudności i presji ze strony klientów
  • Uczestnicy nabędą poczucie kontroli oraz działanie z większą pewnością siebie

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jakość w obsłudze klienta – rola empatii w budowaniu relacji z klientami:

  • W jaki sposób klienci kształtują swoje oczekiwania.
  • Jak profesjonalnie budować relacje z klientami
  • Jak wyrażać troskę i dbałość o klienta?
  • Najczęstsze błędy podczas obsługi – jak je niwelować, aby nie doprowadzać do eskalacji
  • Rola przekonań w podejściu do klienta i jakości obsługi klienta
  • Kształtowanie kompetentnej postawy profesjonalisty (wiedza – umiejętności – postawa).

2. Co należy wiedzieć o klientach- psychologia obsługi klienta:

  • Dlaczego klienci bywają trudni?
  • Co takiego powoduje, że klient dostarcza obsłudze tylu emocji, czasami stresu?
  • Klient trudny z natury a klient w trudnej sytuacji.
  • Potrzeby psychologiczne klienta.
  • Style zachowań klientów – rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta.
  • Sposoby postępowania z różnymi typami klientów.

3. Komunikacja z klientem- metody łagodzenia sytuacji:

  • Budowanie pozytywnych relacji z klientem poprzez skuteczną komunikację.
  • Cierpliwość w rozmowie z klientem – jak wysłuchać klienta do końca i dać mu poczucie, że go rozumiemy.
  • Słowa klucze, czyli jakich słów używać w obsłudze klienta.
  • Od problemu do celu- etapy rozwiązywania zastrzeżeń zgłaszanych przez klientów
  • Trudne sytuacje z klientem – jak nie dopuszczać do ich powstawania.
  • Metody łagodzenia konfliktów i radzenie sobie w trudnych sytuacjach, za pomocą empatycznego dostrajania się do klienta na poziomie sposobu jego myślenia i oczekiwań.

4. Odporność na stres i dystans emocjonalny w obsłudze klienta:

  • Co robić, gdy “dopada” nas stres?
  • Jak skutecznie reagować na wyzwania, zmiany, presję i trudności?
  • Jak się „zaimpregnować” i zachowywać dystans psychiczny?
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem. Ćwiczenia praktyczne.
  • Blokady wewnętrzne – pokonywanie wewnętrznych oporów.
  • Panuję nad emocjami – umiejętne zarządzanie emocjami swoimi oraz klientów
  • Jak traktować krytykę/ atak klienta, by nie oddziaływała na skuteczność obsługi?
  • Jak w praktyce hamować negatywne emocje dzięki umiejętności samokontroli?

5. Budowanie postawy asertywnej w kontakcie z klientem:

  • Czym jest postawa asertywna a czym nie jest – zasady postawy asertywnej.
  • Jak kształtować postawę asertywną w trudnych sytuacjach z klientem?
  • Czym różni się rola zawodowa i tożsamość i jaki ma wpływ na naszą pewność siebie?
  • Budowanie pewności siebie w relacjach z klientem, poprzez znajomość praw asertywnych.
  • Jak zwiększyć pewność siebie w kontaktach z klientami i stawiać granice, przy jednoczesnym okazaniu szacunku klientowi?

6. Komunikacja asertywna- techniki asertywne w praktyce-rozwijanie umiejętności asertywnego odmawiania, reagowania na krytykę i atak:

  • Technika samokontroli ”Jestem dębem”
  • Technika STOP i Technika SBNNR
  • Technika FUKO- ukonkretnienie krytyki
  • Technika przeramowania
  • Bezpośrednia asertywna odmowa
  • Technika 4 kroków – 4 stopniowy model stawiania granic
  • Zdarta płyta
  • Technika asertywne jiu–jitsu
  • Zamglenie
  • Technika odsunięcia

 

W CENIE ZAWIERAMY

certificate Certyfikat

ebook Materiały w wersji elektronicznej