Reklamacje i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych: krajowych i międzynarodowych

Stosujemy również rozwiązania kompleksowe:
Zakup i dostarczenie odpowiedniego oprogramowaniaInstalacja programu w środowisku pracySzkolenia personelu

OPIS:

W jaki sposób składać reklamacje u przewoźnika i spedytora, jak sporządzić „protokół o stanie przesyłki” i czym się różni „złożenie zastrzeżeń do towaru” od „reklamacji”.

PROFIL UCZESTNIKA:

Doskonałe szkolenie dla logistyków, handlowców oraz osób korzystających z usług spedytora i przewoźnika.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Umowa spedycji:

  • podstawy prawne umowy spedycji,
  • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie,
  • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie,
  • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru,
  • składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie.

2. Ubezpieczenia:

  • ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie,
  • ubezpieczenie OC Przewoźnika,
  • ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki”  w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia,
  • przykłady praktyczne.

3. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):

  • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia sie czasu pracy kierowców,
  • podstawy prawne,
  • „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo,
  • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji,
  • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna,
  • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy,
  • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu,
  • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru,
  • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów,
  • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony,
  • formularze reklamacyjne.
Na cenę ma wpływ wiele czynników, takich jak:
  • Ilość dni
  • Wielkość grupy
  • Poziom zaawansowania
  • Dobór eksperta do danego projektu
  • Lokalizacja szkolenia